Wczesne leczenie inwazyjne a selektywne leczenie inwazyjne w ostrych zespołach wieńcowych

Aktualne wytyczne zalecają wczesną inwazyjną strategię dla pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi bez uniesienia odcinka ST iz podwyższonym stężeniem T troponiny sercowej. Jednak badania z randomizacją nie wykazały ogólnego zmniejszenia śmiertelności, a zmniejszenie częstości zawału serca w poprzednich badaniach różniło się w zależności od definicji zawału mięśnia sercowego. Metody
Losowo przydzielono 1200 pacjentów z ostrym zespołem wieńcowym bez uniesienia odcinka ST, u których wystąpił ból w klatce piersiowej, podwyższony poziom troponiny sercowej T (.0,03 .g na litr) i elektrokardiograficzne objawy niedokrwienia przy przyjęciu lub udokumentowana historia choroby wieńcowej do wczesna strategia inwazyjna lub bardziej konserwatywna (selektywnie inwazyjna) strategia. Pacjenci otrzymywali codziennie aspirynę, enoksaparynę przez 48 godzin i abciximab w czasie przezskórnej interwencji wieńcowej. Zalecano stosowanie klopidogrelu i intensywną terapię zmniejszającą stężenie lipidów. Pierwszorzędowym punktem końcowym był zespól martwego zawału mięśnia sercowego, bez zgonu lub ponownej hospitalizacji z powodu objawów dławicowych w ciągu jednego roku po randomizacji.
Wyniki
Szacowana skumulowana stopa pierwotnego punktu końcowego wynosiła 22,7% w grupie przypisanej do wczesnego leczenia inwazyjnego i 21,2% w grupie przypisanej do selektywnego leczenia inwazyjnego (względne ryzyko, 1,07, 95% przedział ufności, 0,87 do 1,33, P = 0,33) . Wskaźnik umieralności był taki sam w obu grupach (2,5 proc.). Zawał mięśnia sercowego był znacznie częstszy w grupie przypisanej do wczesnego leczenia inwazyjnego (15,0% w porównaniu z 10,0%, P = 0,005), ale w tej grupie było mniej hospitalizacji (7,4% w porównaniu z 10,9%, P = 0,04).
Wnioski
Nie mogliśmy wykazać, że przy zoptymalizowanej terapii medycznej wczesna strategia inwazyjna była lepsza od selektywnie inwazyjnej strategii u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi bez uniesienia odcinka ST iz podwyższonym poziomem troponiny sercowej T.
Wprowadzenie
Pacjenci z ostrymi zespołami wieńcowymi bez uniesienia odcinka ST są narażeni na ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń sercowych.1 Optymalne leczenie polega na intensywnej terapii medycznej, a następnie diagnostycznej koronarografii i rewaskularyzacji u niektórych pacjentów. W pięciu dużych, randomizowanych badaniach klinicznych (Veterans Affairs, Non-Q-Fala Strategie zawału w szpitalu [VANQWISH], Fragmin i szybkiej rewaskularyzacji podczas niestabilności w chorobie wieńcowej [FRISC] II, Traktuj Anginę za pomocą Aggrastatu i określ koszt terapii za pomocą inwazyjnego lub Strategia zachowawcza – tromboliza w zawale mięśnia sercowego 18 [TACTICS-TIMI 18], TIMI IIIB i Trzecie randomizowane leczenie interwencyjne dławicy piersiowej [RITA-3]), rutynowa, wczesna strategia inwazyjna (wczesna angiografia, następnie rewaskularyzacja, w zależności od wyników angiografii ) porównano ze strategią konserwatywną (angiografia i następująca rewaskularyzacja tylko wtedy, gdy udowodniono nieskuteczność leczenia lub udokumentowano istotne niedokrwienie resztkowe) .2-6 Udowodniono, że wczesna strategia inwazyjna jest korzystna w badaniu FRISC II, TACTICS-TIMI 18, oraz Badania RITA-3, szczególnie w podgrupach pacjentów wysokiego ryzyka, takich jak osoby z podwyższonym poziomem troponiny sercowej
[podobne: stomatolog białystok cennik, co to są choroby genetyczne, choroba raynauda leczenie ]
[przypisy: infolinia hiv, przychodnia paprocany kontakt, rehabilitacja domowa kraków ]