Wczesne leczenie inwazyjne a selektywne leczenie inwazyjne w ostrych zespołach wieńcowych ad 8

Uwzględniliśmy najnowsze postępy w zakresie medycznej terapii, takie jak zastosowanie abciximabu w czasie przezskórnych procedur interwencji wieńcowej, wczesne stosowanie klopidogrelu i intensywna terapia zmniejszająca stężenie lipidów, które, jak wykazano, poprawiają wyniki u pacjentów z ostrym wieńcem. zespoły bez uniesienia odcinka ST.10,20 Może to częściowo tłumaczyć niższą od oczekiwanej częstość zdarzeń w grupie przypisanej do selektywnej inwazyjnej strategii. Ostatecznie wszystkie zabiegi przeprowadzono w ośrodkach o dużej objętości z urządzeniami do operacji kardiochirurgicznej na miejscu, co skutkowało niską ogólną śmiertelnością, w tym niską śmiertelnością związaną z pomostowaniem tętnic wieńcowych. Naszym zdaniem postęp w dziedzinie terapii medycznej w połączeniu z lepszym wykrywaniem zawałów mięśnia sercowego z częstymi, starannie zaplanowanymi pomiarami poziomów CK-MB najlepiej wyjaśnia różnice między naszymi wynikami a wynikami z poprzednich badań.
Wytyczne Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego z 2003 r. Zostały opublikowane w okresie przyjmowania badania. Lekarze znający wytyczne prawdopodobnie będą skłonni faworyzować wykonywanie angiografii u większości pacjentów z podwyższonym poziomem troponiny sercowej T. W związku z tym lekarze biorący udział w naszym badaniu mogli włączyć pacjentów z grupy ryzyka o niższym ryzyku, niż w przypadku innych pacjentów. Jednak podstawowe cechy sugerują, że badaliśmy populację wysokiego ryzyka, ponad jedna trzecia pacjentów przyjmowała już kwas acetylosalicylowy, ponad połowa miała zmiany niedokrwienne, co oceniono za pomocą elektrokardiografii, a wszystkie miały podwyższony poziom troponiny sercowej T, co potwierdzono za pomocą rdzenia Analiza laboratoryjna.
Nie znaleźliśmy oczekiwanej redukcji o 25% skumulowanej szybkości pierwotnego punktu końcowego za pomocą wczesnej strategii inwazyjnej w porównaniu z selektywnie inwazyjną strategią. W rezultacie przedział ufności wokół względnego ryzyka złożonego punktu końcowego zgonu, zawału mięśnia sercowego lub ponownej hospitalizacji z powodu dławicy piersiowej wynosił 0,87 do 1,33, co odpowiada możliwemu zmniejszeniu ryzyka o 13 procent (lub zwiększeniu ryzyka o 33 procent ) z wczesną strategią inwazyjną. Jednak szacunek punktowy dla ryzyka względnego (1,07) faktycznie sprzyja selektywnemu inwazyjnemu podejściu, a nawet najbardziej znacząca przewaga wczesnego zarządzania inwazyjnego zgodna z naszymi danymi jest znacznie mniejsza niż oszacowana w poprzednich dużych próbach.
Wśród pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi bez uniesienia odcinka ST, którzy mają podwyższony poziom troponiny sercowej T, nie mogliśmy wykazać, że wczesna strategia inwazyjna była lepsza od selektywnie inwazyjnej strategii. Wyniki te uzyskano dzięki zastosowaniu współczesnej terapii medycznej obejmującej heparynę drobnocząsteczkową, hamowanie glikoproteiny IIb / IIIa w czasie zabiegów przezskórnych, klopidogrel i intensywną terapię obniżającą poziom lipidów.
[patrz też: pta zabieg, przychodnia paprocany kontakt, cena rezonansu magnetycznego głowy ]
[więcej w: infolinia hiv, przychodnia paprocany kontakt, rehabilitacja domowa kraków ]