Stwardnienie rozsiane: historia choroby ad

W jego książce brakuje wielu. Na przykład, nie ma wzmianki o Henry McFarland i Dale McFarlin w National Institutes of Health, którzy byli pionierami w badaniu stwardnienia rozsianego zarówno u pacjentów, jak i modeli zwierzęcych. Historia choroby jest ostatecznie związana z pytaniem, które każdy pacjent ze stwardnieniem rozsianym pyta: Kiedy zostanie wyleczone stwardnienie rozsiane. To nie jest nowe pytanie. Jeden z wielu wnikliwych cytatów w książce Murraya pochodzi od młodego człowieka, który w 1919 r. Poddał się stwardnieniu rozsianym, który napisał: Byłoby miło, gdyby lekarz z Londynu, jeden z tych dni, zaczął galopować gorącym powietrzem, uwiązał konia do pozycji chodu i machnięcia ułamkiem – odkrycie lekarstwa! W rzeczywistości istnieją trzy możliwe lekarstwa na stwardnienie rozsiane: odwrócenie ustalonego deficytu neurologicznego, zatrzymanie postępu choroby i zapobieganie kiedykolwiek występującej chorobie. Obecna terapia ma na celu powstrzymanie postępu choroby, a u wielu pacjentów tak właśnie się dzieje. Tak więc zaczynamy leczyć stwardnienie rozsiane. Murray może mieć rację, rezerwując historyczny osąd najnowszych osiągnięć choroby, ale dzieje się to w tak szybkim tempie, że prawdopodobnie nie będziemy musieli czekać kolejne 100 lat, aby wprowadzić je we właściwy historyczny kontekst.
Howard L. Weiner, MD
Brigham and Women s Hospital, Boston, MA 02115
[email protected] bwh.harvard.edu
Powołując się na artykuły (2)