Profilaktyczna tyreoidektomia w wieloogniskowej neoplazji typu 2A ad 6

Stężenie wapnia w surowicy było prawidłowe u 47 z 50 pacjentów (94%); jednak u 3 pacjentów (w wieku 4, 4 i 6 lat w chwili operacji) konieczne było uzupełnianie wapnia i witaminy D w celu utrzymania poziomu wapnia w surowicy w granicach normy lub w jej pobliżu. Dyskusja
Dzięki dostępności technik molekularnych, które identyfikują osoby, u których zamierza się rozwinąć określony nowotwór narządu litego, mieliśmy możliwość przetestowania hipotezy, że takim nowotworom można zapobiec lub wyleczyć przez prewencyjne usunięcie organu, albo przed rak rozwija się lub gdy jest na miejscu. Aby potwierdzić tę hipotezę, należy spełnić kilka warunków: musi istnieć wiarygodna metoda identyfikacji pacjentów, u których wystąpi nowotwór w określonym narządzie, organ musi być zużyty lub jego funkcja może zostać poddana odpowiedniej wymianie, usunięcie narządu musi stanowią minimalne ryzyko dla pacjenta i musi istnieć wrażliwa metoda w celu ustalenia, czy pacjent został uwolniony od choroby i pozostaje taki po usunięciu narządu.
Rak rdzeniasty tarczycy związany z zespołami MEN 2 typu spełnia każde z tych kryteriów. Bezpośrednia analiza DNA dla mutacji w protoonkogenie RET może identyfikować członków rodzin z MEN-2A, MEN-2B lub rodzinnym rdzeniastym rakiem tarczycy, u których rozwinie się rak tarczycy. Tyroksyna może zastąpić funkcję usuniętego gruczołu. Obsesyjnie całkowita tyroidektomia jest standardową procedurą operacyjną związaną z minimalną zachorowalnością i praktycznie bez śmiertelności. Rdzeniowe komórki raka tarczycy wydzielają kalcytoninę, która służy jako doskonały marker nowotworowy, który wskazuje na utrzymujący się lub nawracający rdzeniowy rak tarczycy po całkowitej wycięciu tarczycy.
W naszym badaniu ustaliliśmy ścisłe kryteria określające, czy młodzi pacjenci z MEN-2A byli wolni od choroby po całkowitej wycięciu tarczycy. Każdy z 50 pacjentów był oceniany na podstawie badania fizykalnego i badania kalcytoniny (ze stymulacją wapnia i pentagastryny u wszystkich oprócz 2 pacjentów) pięć lub więcej lat po usunięciu gruczołu tarczowego. Wartość kalcytoniny w osoczu powyżej normalnego poziomu podstawowego w jednym punkcie czasowym po prowokacyjnym badaniu uznano za dowód utrzymującego się lub nawracającego rdzeniastego raka tarczycy, nawet jeśli wartość ta mieściła się w zakresie wartości kalcytoniny osocza stwierdzonych u osób zdrowych.
U 44 pacjentów (88 procent) oraz u wszystkich pacjentów, u których wykonano całkowite wycięcie tarczycy przed 8 rokiem życia, nie było dowodów na utrzymujący się lub nawracający rak rdzeniasty tarczycy. Sześciu pacjentów, u których po operacji poziom podstawowy lub stymulowany stężenie kalcytoniny w osoczu uznano za pozostałego rdzeniastego raka tarczycy. Opisano umiarkowane zwiększenie stężenia kalcytoniny w osoczu w związku z niektórymi złośliwymi guzami i łagodnymi stanami zapalnymi, z których żaden nie występował u naszych pacjentów.20-23 Postępujące zwiększenie stymulowanych poziomów kalcytoniny w osoczu po całkowitej wycięciu tarczycy u pacjentów z rakiem tarczycy jest charakterystyczna dla powiększającej się masy komórek C z powodu uporczywej lub nawracającej choroby.
Ocenialiśmy potencjalny wpływ na wynik kilku czynników: wiek w chwili operacji, histologiczny stan wyciętej tarczycy (brak widocznej choroby lub izolowany przerost komórek C w porównaniu z
[więcej w: choroba raynauda leczenie, apteka internetowa chrzanów, ułożenia rtg ]
[podobne: koszt badania fsh, poradnia endokrynologiczna dla dzieci, dentysta warszawa ursynów ]