Nagła śmierć u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego

Solomon i jego współpracownicy (wydanie z 23 czerwca) informują, że w badaniu Valsartan w ostrej próbie zawału mięśnia sercowego (VALIANT) 19 procent pacjentów z niewydolnością serca, dysfunkcją lewej komory lub oboma, po zawale mięśnia sercowego, którzy zmarli nagle z przyczyn sercowych lub mieli serce aresztowanie z resuscytacją zrobiło to w ciągu pierwszych 30 dni po zawale. W badaniu Eplerenone po zawale mięśnia sercowego po niewydolności serca i badaniu przeżycia (EPHESUS), 2 z udziałem pacjentów z niewydolnością serca i dysfunkcją lewej komory (frakcja wyrzutowa .40 procent) po przebytym zawale mięśnia sercowego, moi współpracownicy i ja niedawno stwierdziliśmy, że było podobne, wczesne występowanie nagłej śmierci z przyczyn sercowych i eplerenon zmniejszał to ryzyko o 37 procent (P = 0,051) w ciągu 30 dni po randomizacji.3 U pacjentów z frakcją wyrzutową wynoszącą 30 procent lub mniej po zawale mięśnia sercowego, który Solomon i in. zauważyliśmy, że istnieje jeszcze większe ryzyko wczesnej nagłej śmierci z przyczyn sercowych, ostatnio znaleźliśmy 58% zmniejszenie nagłej śmierci z przyczyn sercowych w ciągu 30 dni wśród pacjentów losowo przydzielonych do otrzymywania eplerenonu (P = 0,008) .4 Uważamy, że te odkrycia mają szczególne znaczenie ze względu na niezdolność wszczepialnego defibrylatora kardiowertera do zmniejszenia ryzyka wczesnej nagłej śmierci z przyczyn sercowych po zawale mięśnia sercowego w podobnej grupie pacjentów.5
Bertram Pitt, MD
University of Michigan Medical Center, Ann Arbor, MI 48109
[email protected] umich.edufor the EPHESUS Investigators

Dr Pitt podaje, że był konsultantem Pfizera, który sponsorował EPHESUS.
5 Referencje1. Solomon SD, Zelenkofske S, McMurray JJV, i in. Nagła śmierć u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego i dysfunkcją lewej komory, niewydolnością serca lub obiema. N Engl J Med 2005; 353: 2581-2588
Full Text Web of ScienceGoogle Scholar
2. Pitt B, Remme W, Zannad F, i in. Eplerenon, selektywny bloker aldosteronu u pacjentów z dysfunkcją lewej komory po zawale mięśnia sercowego. N Engl J Med 2003; 348: 1309-1321 [Erratum, N Engl J Med 2003; 348: 2271.]
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Pitt B, White H, Nicolau J, i in. Eplerenon zmniejsza śmiertelność 30 dni po randomizacji w wyniku ostrego zawału mięśnia sercowego u pacjentów z dysfunkcją skurczową lewej komory i niewydolnością serca. J Am Coll Cardiol 2005; 46: 425-431
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. van Veldhuisen DJ, Aschermann M, Zannad F, i in. Eplerenon uzyskuje korzyść po 30 dniach w podgrupach wysokiego ryzyka w badaniu EPHESUS. Eur J Heart Fail 2005; 4: Suppl 1: 79-79 abstract.
Google Scholar
5. Hohnloser SH, Kuck KH, Dorian P, et al. Profilaktyczne zastosowanie wszczepialnego kardiowertera-defibrylatora po ostrym zawale mięśnia sercowego. N Engl J Med 2004; 351: 2481-2488
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Solomon i jego współpracownicy opisują ryzyko nagłej śmierci po zawale mięśnia sercowego u pacjentów z dysfunkcją lewej komory, niewydolnością serca lub obiema. W towarzyszącym artykule redakcyjnym Buxton zwraca uwagę na różnice pomiędzy osobami, które przeżyły śmierć a pacjentami, które zmarły, i stwierdza, że nie było żadnych użytecznych czynników, które odróżniały tych, którzy zmarli nagle od tych, którzy mieli nieśmiertelną śmierć1. Jednak mniej niż jedna trzecia zmarłych pacjentów otrzymała leczenie terapią trombolityczną lub pierwotną angioplastyką W randomizowanym badaniu porównującym pierwotną angioplastykę z terapią trombolityczną, długoterminowa obserwacja wykazała, że wskaźnik zgonu z przyczyn sercowych – w szczególności wskaźnik nagłej śmierci – jest niższy po pierwotnej angioplastyce niż po leczeniu trombolitycznym; odkrycie to odpowiada bezpośrednio częstości występowania nieswoistych tętnic związanych z zawałem, ustalonych na podstawie dalszej angiografii wieńcowej.2 W badaniu z udziałem 940 pacjentów leczonych angioplastyką, 50 pacjentów zmarło po 30 dniach, ale tylko 3 zmarło nagle.3 , najskuteczniejszą metodą zapobiegania nagłej śmierci z przyczyn sercowych, a także zgonem związanym z niewydolnością serca u pacjentów po przebytym zawale mięśnia sercowego wydaje się być wysłanie ich do domu z otwartą tętnicą wieńcową z zawałem serca.
Dr n. Med. Felix Zijlstra
Iwan CC van der Horst, MD, Ph.D.
Groningen University Medical Center, 30.001 Groningen, Holandia
f. [email protected] umcg.nl
4 Referencje1. Buxton AE. Nagła śmierć po zawale mięśnia sercowego – kto potrzebuje profilaktyki i kiedy. N Engl J Med 2005; 352: 2638-2640
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Zijlstra F, Hoorntje JCA, de Boer MJ, i in. Długoterminowa korzyść z pierwotnej angioplastyki w porównaniu z terapią trombolityczną w ostrym zawale mięśnia sercowego. N Engl J Med 1999; 341: 1413-1419
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. van der Horst IC, Zijlstra F, van t Hof AW, i in. Infuzja Glukoza-insulina-potas u pacjentów leczonych pierwotną angioplastyką w ostrym zawale mięśnia sercowego: badanie glukoza-insulina-potas: randomizowane badanie. J Am Coll Cardiol 2003; 42: 784-791
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Simes RJ, Topol EJ, Holmes DR Jr, i in. Związek między stopniem angiograficznym a wynikiem śmiertelności w dużej randomizowanej próbie reperfuzji mięśnia sercowego: znaczenie wczesnej i całkowitej reperfuzji tętnicy zawałowej. Circulation 1995; 91: 1923-1928
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Solomon i jego współpracownicy zgłaszają, że częstość występowania nagłej śmierci po zawale mięśnia sercowego wśród pacjentów z dysfunkcją lewej komory jest większa w ciągu pierwszych 30 dni i pozostaje zwiększona przez pierwsze kilka miesięcy. Autorzy opisują również różne różnice w podstawowych cechach charakterystycznych pomiędzy pacjentami, którzy zmarli nagle z przyczyn sercowych, a tymi, którzy tego nie zrobili. Interesujące byłoby wiedzieć, czy osoby, które nie miały zdarzeń zagrażających życiu, częściej włączały się w programy ćwiczeń wkrótce po zawale mięśnia sercowego.
Trening fizyczny zmniejsza umieralność ze wszystkich przyczyn oraz z przyczyn sercowo-naczyniowych po zawale mięśnia sercowego, głównie poprzez zmniejszenie częstości nagłej śmierci z przyczyn sercowych. Terapia wysiłkowa jest szczególnie skuteczna, gdy rozpoczyna się ją wcześnie – w ciągu pierwszych dwóch tygodni po zawale mięśnia sercowego. Mechanizmy stojące za tą redukcją zdarzeń obejmują poprawę funkcji śródbłonka, modyfikację układu krzepnięcia i, co najważniejsze, wczesne zmiany w układzie autonomicznym. układ nerwowy.3,4 Oprócz terapii defibrylacyjnej, którą Salomon i jego koledzy omawiają w sposób dyskretny, sugerujemy, aby rozważyć zachęcanie do wczesnego rozpoczęcia rehabilitacji kardiologic
[przypisy: ułożenia rtg, co to są choroby genetyczne, densytometria cena badania ]
[więcej w: koszt badania fsh, poradnia endokrynologiczna dla dzieci, dentysta warszawa ursynów ]