Mutant wirusa zapalenia wątroby typu B związany z epidemią zapalnego zapalenia wątroby

ZAKAŻENIE wirusem zapalenia wątroby typu B (HBV) prowadzi do szerokiego spektrum uszkodzeń wątroby, w tym ostrego, samoograniczającego się zakażenia, piorunującego zapalenia wątroby i przewlekłego zapalenia wątroby z progresją do marskości wątroby i niewydolności wątroby, jak również bezobjawowego przewlekłego stanu nosicielstwa. Zapalenie wątroby typu B jest rzadką ekspresją zakażenia HBV, ale niesie ze sobą wysoką śmiertelność.1, 2 Coinfection lub superinfekcja wirusem zapalenia wątroby typu D często przyczynia się do złego rokowania.1 Zgłaszano epidemie piorunującego zapalenia wątroby typu B bez objawów zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu D. 2 3 4 5 Zapalenie wątroby typu B stwierdzono również u niemowląt urodzonych przez matki, które były pozytywne na antygen powierzchniowy wirusa zapalenia wątroby typu B (HBsAg) i negatywne na antygen wirusa zapalenia wątroby typu B (HBeAg) 6 oraz w kontaktach seksualnych nosicieli HBsAg, którzy mieli przeciwciała przeciwko HBeAg (anty-HBe) .7 Skupienie przypadków sugeruje, że określone szczepy HBV mogą być ważne w patogenezie piorunującego zapalenia wątroby. Wybuch pięciu nagłych przypadków zapalenia wątroby typu B w szpitalu miał miejsce kilka tygodni w Centrum Medycznym Rambam w Hajfie w Izraelu. 5 Wybuch ten był niezwykły przez krótki okres inkubacji i piorunujący kurs prowadzący do śmierci w ciągu kilku dni po niewydolności wątroby i nerek. . W badaniach epidemiologicznych śledzono źródło zakażenia u nosiciela HBsAg dodatniego pod względem anty-HBe, który cierpiał na przewlekłą chorobę wątroby. Infekcja została prawdopodobnie przeniesiona przez butelkę do przepłukiwania heparyną.5 W niniejszym raporcie opisujemy szczep HBV z tego ogniska i badamy go pod kątem specyficznych mutacji w regionie pierwotnym. Metody
Pacjenci
Badania epidemiologiczne tego wybuchu piorunującego zapalenia wątroby typu B opisano szczegółowo szczegółowo5. Pacjentem źródłowym był przewlekły nosiciel HBsAg z marskością wątroby i nadciśnieniem wrotnym, który był uporczywie dodatni pod względem anty-HBe i przeciwciał przeciw antygenowi rdzeniowemu wirusa zapalenia wątroby typu B (anty-antygen). HBe). Został przyjęty do Rambam Medical Center w celu krwotoku z przewodu pokarmowego, prawdopodobnie z żylaków przełyku. Śmiertelne, piorunujące zapalenie wątroby rozwinęło się u pięciu pacjentów (pacjentów 1, 2, 3, 4 i 6). Inny pacjent (Pacjent 5) był hospitalizowany w tym samym czasie, a następnie zidentyfikowany jako mający podkliniczny przypadek zapalenia wątroby typu B z przejściowym podwyższeniem poziomu przeciwciał anty-HBe w surowicy. Przypadek ten był początkowo uważany za część epidemii.5 Próbki surowicy od tych sześciu pacjentów uzyskano podczas ostrej fazy zakażenia HBV i przechowywano zamrożone w temperaturze -70 ° C. Surowicę od pacjenta podejrzanego o źródło uzyskano podczas badań epidemiologicznych po wybuchu piorunującego zapalenia wątroby. Próbki surowicy w fazie ostrej otrzymane od czterech pacjentów z ostrym, samoograniczającym się zapaleniem wątroby typu B, którzy byli widziani w Centrum Medycznym Rambam, włączono jako kontrole do porównania sekwencji. Wszystkie cztery próbki surowicy były pozytywne dla HBsAg i anty-HBe IgM. Dwa były pozytywne dla HBeAg, a dwa inne były pozytywne dla anty-HBe.
Amplifikacja z reakcją łańcuchową polimerazy
Metoda wychwytywania przez przeciwciała przeciwko HBsAg, a następnie amplifikacja z reakcją łańcuchową polimerazy (PCR wychwytujący anty-HBs) została opisana poprzednio.8 W skrócie, 50 .l monoklonalnego przeciwciała 5D3 anty-HBs sprzężonego z kulkami Sepharose dodano do 200 .l surowicy i mieszano przez noc w 37 ° C
[patrz też: psychologia religii, neurolog dziecięcy radom, przychodnia paprocany kontakt ]