Mutacje w regionie Precore regionu wirusa zapalenia wątroby typu B u pacjentów z ciężkim i ciężkim zapaleniem wątroby

OSTATNIE badania wirusa zapalenia wątroby typu B (HBV) wykazały, że ten mały wirus DNA ma cztery otwarte ramki odczytu: gen S kodujący białko otoczki (antygen powierzchniowy wirusa zapalenia wątroby typu B, HBsAg), gen rdzeniowy kodujący białko rdzeniowe (wirusowe zapalenie wątroby typu B). antygen rdzeniowy, HBcAg), gen P kodujący polimerazę DNA i gen X. Gen rdzeniowy koduje 183 reszty aminokwasowe białka nukleokapsydu i jest poprzedzony regionem wstępnym, który rozpoczyna się od kodonu inicjacyjnego i koduje 29 reszt aminokwasowych.1. Precyzyjne i podstawowe geny mają jedną otwartą ramkę odczytu w fazie, ale oddzielne inicjowanie. kodony. Niedawno wykazano, że antygen zapalenia wątroby typu B (HBeAg) pochodzi z cięcia produktu translacji całego regionu pierwotnego i genu rdzenia.2 3 4 Późniejsze badania chronicznie zakażonych pacjentów z przeciwciałami przeciwko HBeAg (anty-HBe) wykryły jeden z nich. mutacja punktowa, która produkuje kodon stop w regionie początkowym DNA HBV.5 6 7 8 Wcześniejsze badania sugerowały, że piorunujące zapalenie wątroby czasami było związane z infekcją przenoszoną przez osoby pozytywne na anty-HBe.9 10 11 12 13 Aby określić, czy zmutowany wirus jest przyczynowo związane z ciężkim uszkodzeniem wątroby, przeanalizowaliśmy sekwencję nukleotydową całego regionu wypustek DNA HBV od pacjentów, którzy zmarli albo z piorunującym zapaleniem wątroby typu B, albo z ciężkim zaostrzeniem przewlekłego wirusowego zapalenia wątroby typu B. Metody
Pacjenci
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna i patologiczna dziewięciu pacjentów ze śmiertelnym zapalnym zapaleniem wątroby lub ciężkim zaostrzeniem przewlekłego wirusowego zapalenia wątroby typu B. * Próbki surowicy pobrano od dziewięciu pacjentów ze śmiertelnym zapaleniem wątroby typu B: pięciu pacjentów z piorunującym zapaleniem wątroby i czterech pacjentów z ciężkimi zaostrzeniami przewlekłe wirusowe zapalenie wątroby typu B. Spośród pięciu pacjentów z piorunującym zapaleniem wątroby u dwóch wystąpiło piorunujące zapalenie wątroby, a trzech miało sporadyczne piorunujące zapalenie wątroby (tab. 1). Spośród trzech pacjentów z sporadycznym zapaleniem wątroby jeden (Pacjent 3) okazał się być zarażony przez swojego partnera seksualnego przeciw HBe. Próbki surowicy pobrano od 34-letniej kobiety podczas hospitalizacji pacjenta. Miała tylko łagodny wzrost stężenia enzymów wątrobowych w surowicy i była nosicielem wirusa HBV przez co najmniej trzy lata. Wszyscy pacjenci mieli przeciwciała przeciwko antygenowi rdzeniowi zapalenia wątroby typu B (anty-HBe IgM). Chociaż pacjent 4 był seronegatywny w kierunku HBsAg przy przyjęciu, diagnozę piorunującego zapalenia wątroby typu B przeprowadzono na podstawie silnie pozytywnego wyniku testu na anty-HBc IgM (Tabela 1).
Czterech pacjentów (pacjenci 6, 7, 8 i 9) (tabela 1) otrzymało diagnozę ciężkiego zaostrzenia przewlekłego wirusowego zapalenia wątroby typu B z następujących powodów: wszyscy wiedzieli, że byli seropozytywni w kierunku HBsAg co najmniej 5 do 36 miesięcy przed zaostrzenie choroby; wszystkie miały podwyższony poziom aminotransferaz w surowicy, który zbiegł się ze wskaźnikami aktywnej replikacji HBV (DNA HBV w surowicy i konwersją do pozytywnych wyników w teście dla IgM anty-HBc); żaden nie miał nadkażenia wirusem zapalenia wątroby typu A lub C, jak wskazano w testach serologicznych (patrz poniżej); nikt nie przyjmował leków hepatotoksycznych lub nie był narażony na inne możliwe przyczyny uszkodzenia wątroby. Autopsję przeprowadzono w ośmiu z dziewięciu przypadków (Tabela 1).
Próbki surowicy pobrano również od 10 pacjentów z typowym, samoograniczającym się, ostrym zapaleniem wątroby typu B
[przypisy: poradnia endokrynologiczna dla dzieci, ile kosztują badania okresowe do pracy, neurolog dziecięcy radom ]