Miażdżycowe zamknięcie aorty

46-letnia kobieta przedstawiła ograniczające styl życia chromanie nóg. Objawy postępowały w ciągu ostatnich siedmiu lat. Miała nadciśnienie tętnicze, hiperlipidemię i historię palenia jednego paczki dziennie przez 30 lat. Badanie fizykalne ujawniło obustronnie niepowołane tętnice udowe, podkolanowe, dorsalskie i tylne. Nie doszło do zmian skórnych ani owrzodzenia nóg i stóp. Nieinwazyjne badania naczyniowe ujawniły ciężką chorobę okluzji aortalno-biodrowych, z jednofazowymi sygnałami Dopplera od pachwiny do stóp po obu stronach. Wskaźniki kostka-ramię znacznie się zmniejszyły, po 0,32 po prawej i 0,30 po lewej. Obliczony angiogram tomograficzny wykazał zamknięcie aorty tuż poniżej miejsca powstawania tętnic nerkowych (czerwona strzałka), z uzupełnianiem wspólnych tętnic udowych przez boczne szlaki dolnych tętnic nadbrzusza (duże białe groty strzałek) i głębokimi biodrowo-biodrowymi tętnicami obwodowymi (małe białe). grot). Niższa tętnica krezkowa (duża biała strzałka) była uzupełniana przez łuk Riolana (mała biała strzała), powstały z górnej tętnicy krezkowej (czerwona strzałka). Pacjent był leczony za pomocą aortobifemalnego pomostowania bypassowego. Następnie wyzdrowiała i nie odczuwała dalszego bólu w nogach. 46-letnia kobieta przedstawiła ograniczające styl życia chromanie nóg. Objawy postępowały w ciągu ostatnich siedmiu lat. Miała nadciśnienie tętnicze, hiperlipidemię i historię palenia jednego paczki dziennie przez 30 lat. Badanie fizykalne ujawniło obustronnie niepowołane tętnice udowe, podkolanowe, dorsalskie i tylne. Nie doszło do zmian skórnych ani owrzodzenia nóg i stóp. Nieinwazyjne badania naczyniowe ujawniły ciężką chorobę okluzji aortalno-biodrowych, z jednofazowymi sygnałami Dopplera od pachwiny do stóp po obu stronach. Wskaźniki kostka-ramię znacznie się zmniejszyły, po 0,32 po prawej i 0,30 po lewej. Obliczony angiogram tomograficzny wykazał zamknięcie aorty tuż poniżej miejsca powstawania tętnic nerkowych (czerwona strzałka), z uzupełnianiem wspólnych tętnic udowych przez boczne szlaki dolnych tętnic nadbrzusza (duże białe groty strzałek) i głębokimi biodrowo-biodrowymi tętnicami obwodowymi (małe białe). grot). Niższa tętnica krezkowa (duża biała strzałka) była uzupełniana przez łuk Riolana (mała biała strzała), powstały z górnej tętnicy krezkowej (czerwona strzałka). Pacjent był leczony za pomocą aortobifemalnego pomostowania bypassowego. Następnie wyzdrowiała i nie odczuwała dalszego bólu w nogach.

[podobne: aloe vera forever, obrażenia po wypadku samochodowym, ułożenia rtg ]
[przypisy: ile kosztują badania okresowe do pracy, pedodonta warszawa, apteka internetowa chrzanów ]