Główne przyczyny zgonów wśród mężczyzn i kobiet w Chinach ad 6

W populacji USA w wieku od 45 do 64 lat odpowiednie wskaźniki umieralności w 2002 r. Wyniosły 215,1, 23,8 i 150,5 na 100 000 osobolat.21 Wpływ ekonomiczny przewlekłej choroby na społeczeństwo, w tym bezpośrednie koszty opieki zdrowotnej i pośredniej koszty wynikające z utraty produktywności z powodu choroby i śmierci są znaczne. Wyższa liczba zgonów z powodu chorób przewlekłych wśród mieszkańców wsi, w porównaniu z mieszkańcami miast, w Chinach jest szczególnym problemem ze względu na ograniczone zasoby opieki zdrowotnej dostępne na obszarach wiejskich w Chinach oraz fakt, że śmiertelność niemowląt i choroby zakaźne pozostają poważnymi wyzwaniami dla zdrowia publicznego w opcjach. Nadciśnienie tętnicze jest najczęstszym czynnikiem ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i mózgowo-naczyniowych na całym świecie.6 W ostatnich dziesięcioleciach częstość występowania nadciśnienia wzrasta w Chinach, podczas gdy wskaźniki świadomości, leczenia i kontroli pozostają niedopuszczalnie niskie.22 Nasze wyniki wskazują, że nadciśnienie jest wiodącym zapobiegający ryzyku śmierci u chińskich dorosłych w wieku 40 lat i starszych; całkowita śmiertelność była o 48 procent wyższa wśród uczestników badania, u których występowało nadciśnienie tętnicze niż u osób, które nie cierpiały na nadciśnienie tętnicze. Co więcej, nasze wyniki sugerują, że zapobieganie i kontrola nadciśnienia może zmniejszyć całkowitą śmiertelność o 11,7 procent w całej badanej populacji. Wyniki te są zgodne z innymi analizami, które sugerują, że nadciśnienie tętnicze jest wiodącym czynnikiem ryzyka dla globalnego obciążenia chorobą
Nasze badanie wskazuje również, że palenie papierosów jest głównym czynnikiem ryzyka śmierci w Chinach. Jeśli wyeliminowano palenie papierosów, szacujemy, że całkowita śmiertelność może zostać zmniejszona o 10,0 procent wśród mężczyzn io 3,5 procent wśród kobiet w Chinach. Szacunek ten nie uwzględnia możliwych skutków biernego palenia.23 Nasze dane są zgodne z danymi pochodzącymi z kilku prospektywnych badań kohortowych i badań kliniczno-kontrolnych przeprowadzonych w Chinach, które udokumentowały, że palenie papierosów zwiększa śmiertelność z powodu raka, choroby układu oddechowego i choroba sercowo-naczyniowa.24-28 Chociaż nasze badanie nie wykazało istotnej różnicy w całkowitej śmiertelności między obecnymi i byłymi palaczami, badania epidemiologiczne wskazują, że zmniejszenie śmiertelności występuje stopniowo po zaprzestaniu palenia.29 W naszym badaniu średni odstęp od uczestnik przestał palić miał tylko siedem lat. Ponadto stwierdziliśmy, że brak aktywności fizycznej wiązał się ze wzrostem całkowitej śmiertelności w Chinach. Te wyniki sugerują, że zwiększenie aktywności fizycznej może odegrać ważną rolę w zmniejszeniu całkowitej śmiertelności w Chinach.
Na koniec, nasze badanie wskazało niedowagę jako możliwy do uniknięcia czynnik ryzyka dla całkowitej śmiertelności. Populacyjne ryzyko niedoboru było nieco wyższe wśród mieszkańców wsi niż wśród mieszkańców miast. Niedostatek, który może odzwierciedlać niedożywienie, został uznany za główną przyczynę obciążenia chorobami w krajach rozwijających się, o wysokiej śmiertelności i istotnie przyczyniających się do obciążenia chorobami w krajach rozwijających się o niskiej śmiertelności, w ostatnim raporcie Światowej Organizacji Zdrowia. [30]
Należy odnotować pewne ograniczenia naszego badania
[przypisy: neurolog dziecięcy radom, co to są choroby genetyczne, densytometria cena badania ]
[patrz też: stomatolog białystok cennik, choroba raynauda leczenie, co to są choroby genetyczne ]