Główne przyczyny zgonów wśród mężczyzn i kobiet w Chinach ad 5

Względne ryzyko i populacja Prawdopodobne ryzyko zgonu związane z nadciśnieniem, paleniem papierosów, brakiem aktywności fizycznej i niedostatecznością w Chinach. Wielowariantowe skorygowane ryzyko względne i zależne od populacji ryzyko zgonu z powodu głównych możliwych do uniknięcia czynników ryzyka przedstawiono w tabeli 3. Nadciśnienie wydaje się być odpowiedzialne za 11,7 procent całkowitej śmiertelności w badanej populacji. Szacowane ryzyko populacyjne nie różniło się znacznie w zależności od płci, urbanizacji lub regionu geograficznego. Palenie papierosów było odpowiedzialne za 7,9 procent całkowitej śmiertelności; szacowane ryzyko było wyższe wśród mężczyzn niż wśród kobiet i wyższe wśród mieszkańców miast niż wśród mieszkańców wsi. Bezczynność fizyczna stanowiła 6,8 procent całkowitej śmiertelności, przy czym szacowane ryzyko śmierci było nieznacznie wyższe wśród mężczyzn niż wśród kobiet i wyższe wśród mieszkańców miast niż wśród mieszkańców wsi (zwłaszcza wśród kobiet). Niedowaga stanowiła 5,2 procent całkowitej śmiertelności; szacowane ryzyko zgonu było spójne między mężczyznami i kobietami, ale było ono wyższe wśród mieszkańców wsi niż wśród mieszkańców miast, a wyższe wśród mieszkańców południowych Chin niż wśród północnych Chin. Związek między niedowagą a zwiększonym ryzykiem zgonu pozostawał znaczny po wykluczeniu uczestników badania, którzy byli obecni lub byli palacze; osoby z przewlekłą chorobą sercowo-naczyniową, udarem, rakiem lub schyłkową niewydolnością nerek; osoby z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc na początku badania; lub tych, którzy zginęli w ciągu pierwszych trzech lat obserwacji. Dyskusja
Nasze badanie wskazuje, że choroby serca, nowotwory złośliwe i choroby naczyniowo-mózgowe są głównymi przyczynami śmierci w populacji chińskiej dorosłych w wieku 40 lat i starszych. Łącznie przyczyny te stanowiły około dwóch trzecich całkowitej śmiertelności w badanej populacji.
Ustalenia te mają istotne znaczenie dla zdrowia publicznego. Historycznie, śmiertelność niemowląt i śmierć z powodu chorób zakaźnych były głównymi przyczynami śmierci w krajach rozwijających się.15 Nawet w ostatnich latach priorytety zdrowia publicznego, które są ustalane przez rządowych decydentów w tych krajach i przez międzynarodowe agencje, miały na celu zmniejszenie liczby niemowląt. oraz umieralność okołoporodowa matek i kontrola chorób zakaźnych.16,17 Wyniki niniejszego badania wymagają poświęcenia szczególnej uwagi konsekwencjom chorób przewlekłych w krajach rozwijających się.
Niewiele wcześniejszych badań donoszą o śmiertelności związanej z konkretnymi przyczynami w Chinach.18-20 Według najważniejszych statystyk dostępnych dla 13 miast w Chinach, choroby układu oddechowego, ostre choroby zakaźne i gruźlica były głównymi przyczynami śmierci w 1957 r., Co stanowi 16,9 procent, 7,9 procent i 7,5 procent wszystkich zgonów, odpowiednio. W tym samym okresie choroby serca, choroby naczyń mózgowych i nowotwory złośliwe były piątymi, szóstymi i siódmymi wiodącymi przyczynami śmierci, stanowiąc odpowiednio 6,6 procent, 5,5 procent i 5,2 procent wszystkich zgonów. różnice w zgłaszaniu i klasyfikacji zgonów między tymi badaniami a naszymi, nasze dane potwierdzają pogląd, że w Chinach nastąpiło przejście w obciążeniu chorobami.
Zazwyczaj choroby przewlekłe uznawane są za problem zdrowia publicznego tylko w krajach rozwiniętych i wśród osób starszych.3 Nasze badanie sugeruje, że choroby przewlekłe dotykają znacznie większej liczby ludzi w czasie ich najlepszych lat pracy w Chinach w porównaniu z krajami rozwiniętymi. Przykład: śmiertelność wynosiła 265,9 na 100 000 osobolat w przypadku nowotworów złośliwych, 171,5 na 100 000 osobolat w chorobie naczyniowo-mózgowej i 159,1 na 100 000 osobolat w przypadku chorób serca w populacji chińskiej od 40 do 64 lat w naszym badaniu
[hasła pokrewne: dentysta warszawa ursynów, cena rezonansu magnetycznego głowy, aloe vera forever ]
[podobne: koszt badania fsh, poradnia endokrynologiczna dla dzieci, dentysta warszawa ursynów ]