Skip to content

Getting an Edge – Używanie bodźców i leków przeciwdepresyjnych w Collegeu ad

4 tygodnie ago

540 words

W związku z tym liczba recept wzrosła dramatycznie w ciągu ostatniej dekady; szacuje się na przykład, że od 25 do 50 procent studentów amerykańskich, którzy widzą się w poradniach i ośrodkach zdrowia studentów, przyjmuje leki przeciwdepresyjne. Przynajmniej w części taki popyt konsumpcyjny odzwierciedla nasze bombardowanie reklamami, które zachęcają nas do zapytania lekarza, czy ta pigułka jest odpowiednia dla ciebie . Ten rodzaj marketingu to miecz obosieczny, nie tylko podnoszący świadomość wspólnych problemów, takich jak depresja i deficyt uwagi, ale także sugeruje, że istnieje magiczna kula dla złożonych problemów i zachęcająca zdrowych ludzi do szukania własnego magicznego wzmocnienia. Wyzwaniem dla lekarzy jest ustalenie, którzy pacjenci mają uzasadnione zapotrzebowanie na leki psychotropowe, szczególnie biorąc pod uwagę ostatnie ostrzeżenia o bezpieczeństwie niektórych z tych związków.
Prawdą jest, że późne dorastanie jest okresem powszechnym dla początku pierwszego epizodu depresji i że ADHD jest najczęstszym zaburzeniem psychicznym wieku dziecięcego, dotykającym 4 do 10 procent młodych ludzi w Stanach Zjednoczonych, z aż o połowę utrzymywanie objawów w wieku dorosłym. Co więcej, wielu inteligentnych studentów znajduje sposoby na zrekompensowanie symptomów ADHD we wczesnych latach życia, tak, że zaburzenie ujawnia się tylko dzięki zwiększonym wymaganiom intelektualnym i organizacyjnym uczelni. Depresja podąża równoległą ścieżką, często pojawiającą się pod koniec okresu dojrzewania i pogarszającą się w okresie przejścia na studia. Uczniowie ze zdiagnozowanym ADHD są trzy razy bardziej narażeni niż rówieśnicy na nadużywanie innych substancji, częściowo w celu złagodzenia ich problemów z uwagą, a uczniowie z depresją mogą samodzielnie leczyć się alkoholem lub innymi lekami.
Jednak coraz więcej uczniów z objawami, które nie osiągają progu depresji lub ADHD, zaczęło poszukiwać leków psychotropowych. Kiedy pierwszy SSRI, fluoksetyna (Prozac), został wydany w 1987 roku, zapowiedział nowy wiek skutecznych terapii depresji przy znacznie mniejszych skutkach ubocznych niż w przypadku starszych leków trójcyklicznych. Ale SSRI również szybko zaczęto postrzegać jako sposób na wywołanie ulepszonego ja , lepszego niż oryginał, i zaczęto je przepisywać łagodnymi objawami, aby zmniejszyć społeczny i uogólniony niepokój i nieproduktywne myślenie obsesyjne, umożliwiając tym samym uczniom poprawiają swój udział w zajęciach i czują się bardziej komfortowo w sytuacjach społecznych (podobnie jak w przypadku stosowania beta-blokerów w celu zmniejszenia lęku przed wysiłkiem).
Ostatnio stymulatory zaczęły być stosowane w podobny sposób – w celu poprawy koncentracji, koncentracji i czujności. Wielu studentów zgłasza, co nazywają pharming : używanie stymulantów do rekreacji i wydajniejszej pracy (przy zmniejszonym zapotrzebowaniu na sen). Mogą przyjmować leki od przyjaciół lub przez Internet, ale wielu także otrzymuje recepty od lekarzy.
Niektóre badania szacują częstość takich nadużyć na 3 do 10 procent wśród studentów amerykańskich, z wyższą częstością wśród mężczyzn niż kobiet. Najczęściej uczniowie używają leków, aby zostać na dłużej lub uczyć się ciężej przed testami. Niektórzy użytkownicy miażdżą tabletki i prychają lub palą proszek, aw skrajnych przypadkach nadużywają go dożylnie, aby uzyskać szybszy i bardziej intensywny efekt.
[więcej w: laser biostymulacyjny, stomatolog białystok cennik, infolinia hiv ]
[patrz też: testosteron cena, głęboka dysleksja, przychodnia eskulap ]