Chemioterapia indukcyjna plus radiacja w porównaniu z operacją i promieniowaniem u pacjentów z zaawansowanym rakiem krtani czesc 4

Trzy z tych zgonów były spowodowane powikłaniami chirurgicznymi, dwoma z powodu guza i dwiema niezwiązanymi ze sobą przyczynami. Uważa się, że tylko jedna śmierć (posocznica u pacjenta z leukopenią) jest bezpośrednio związana z chemioterapią. Dwunastu pacjentów miało toksyczność, która wymagała przerwania chemioterapii. Ogólnie rzecz biorąc, częstotliwość i rodzaje powikłań chirurgicznych były podobne w obu grupach. Jednak częstość występowania powikłań chirurgicznych była nieco wyższa w przypadku operacji ratunkowych przeprowadzonych po radioterapii niż po zabiegach ratunkowych po samym chemioterapii. Częstość i ciężkość toksycznych skutków radioterapii była podobna w obu grupach terapeutycznych pod względem toksyczności skórnej, odwodnienia, niedokrwistości i bólu. Częstość zapalenia błony śluzowej stopnia 2 (rozlany błoniasty zapalenie błony śluzowej i ciężkie zapalenie krtani) była nieco wyższa w grupie chemioterapii (38 procent) niż w grupie chirurgicznej (24 procent). Odpowiedź guza na chemioterapię
Pełną kliniczną regresję pierwotnego guza obserwowano u 31 procent pacjentów po dwóch cyklach chemioterapii. Częściową reakcję zaobserwowano w 54 procentach. Czternastu pacjentów, u których wystąpiła częściowa odpowiedź lub pełna odpowiedź po zaledwie dwóch cyklach chemioterapii, otrzymało ostateczne promieniowanie z powodu toksyczności lub dlatego, że odmówili dalszej chemioterapii. W sumie 117 pacjentów otrzymało trzeci cykl chemioterapii. Wśród tych pacjentów kliniczną odpowiedź całkowitą guza pierwotnego obserwowano u 49 procent, a odpowiedź częściową u 49 procent. Całkowita odpowiedź regionalnych węzłów wyniosła 53 procent, a częściowa odpowiedź w 33 procentach. Łączne odsetki częściowej i całkowitej odpowiedzi w guzie pierwotnym i zaangażowanych węzłach regionalnych po dwóch lub trzech cyklach chemioterapii wynosiły odpowiednio 85 procent i 98 procent. Szybkość odpowiedzi guza nie różniła się istotnie w zależności od miejsca guza, stadium nowotworu, klasy T lub początkowych wymiarów guza. Biopsję miejsca pierwotnego guza wykonano po zakończeniu chemioterapii u 103 pacjentów. Potwierdzona histologicznie całkowita regresja guza wystąpiła u 88% pacjentów z klinicznie całkowitą odpowiedzią i u 45% pacjentów z kliniczną częściową odpowiedzią. Ogólny wskaźnik odpowiedzi potwierdzonych histologicznie wynosił 64 procent.
Ogólne przetrwanie
Tabela 2. Tabela 2. Przyczyny zgonu, zgodnie z przypisaniem do leczenia. W sumie 123 pacjentów zmarło, 58 w grupie operacyjnej (35 procent) i 65 w grupie chemioterapii (39 procent). Najczęstszą przyczyną śmierci był rak (tab. 2). Dystrybucja statusu choroby w momencie śmierci (tj. Choroba lokalna, regionalna lub dystalna) była podobna w obu grupach. Częstość zgonów z innych przyczyn była również podobna w grupach leczonych.
Rysunek 1. Ryc. 1. Przeżycie całkowite 332 pacjentów losowo przydzielonych do chemioterapii indukcyjnej i radioterapii (linia ciągła) lub konwencjonalnej laryngektomii i radioterapii pooperacyjnej (linia kropkowana). Wskaźniki przeżycia po dwóch latach wynosiły 68% dla obu grup (P = 0,9846). Mediana okresu obserwacji wynosiła 33 miesiące.
Ryc. 2. Ryc. 2. Interwał wolny od choroby dla 332 pacjentów losowo przydzielonych do chemioterapii indukcyjnej i radioterapii (linia ciągła) lub konwencjonalnej laryngektomii i radioterapii pooperacyjnej (linia kropkowana)
[hasła pokrewne: przychodnia eskulap, testosteron cena, axotret cena ]