Chemioterapia indukcyjna plus radiacja w porównaniu z operacją i promieniowaniem u pacjentów z zaawansowanym rakiem krtani cd

Objętości tkanki uznane za normalnie zagrożone chorobą mikroskopową otrzymały 5000 do 5040 cGy. Objętości o wysokim ryzyku nawrotu miejscowego otrzymały początkowe 5000 do 5040 cGy plus dodatkowe 1000 cGy. Docelowe objętości uznane za zawierające resztkową chorobę otrzymały 5000 do 5040 cGy plus dodatkowe 1500 do 2380 cGy. Chirurgia
Zakres resekcji chirurgicznej był podyktowany wielkością guza przy początkowej ocenie. Klasyczną laryngektomię całkowitą o szerokim polu wykonano dla wszystkich pierwotnych guzów, z wyjątkiem rzadkich przypadków, w których nadczęstotkowy guz pierwotny można odpowiednio wyciąć z poziomą częściową laryngektomią. Przeprowadzono regionalne cięcia szyi u wszystkich pacjentów chirurgicznych z wyjątkiem tych z nowotworami T3N0 lub z nadciśnieniowymi guzami T4N0 linii środkowej, u których nie można było ustalić, która strona szyi jest szczególnie zagrożona przerzutami do okultyzmu. U wszystkich pacjentów, którzy przeszli operację ratunkową, obecność resztkowego guza pierwotnego udokumentowano biopsją. Wszyscy pacjenci byli monitorowani i badani co miesiąc przez pierwszy rok po leczeniu, co dwa miesiące w drugim roku, a następnie co trzy miesiące.
Analiza statystyczna
Analizy statystyczne dotyczące przeżycia pacjentów i okresu wolnego od choroby były oparte na porównaniu krzywych Kaplana-Meiera za pomocą testu log-rank. Przeżywalność i odstęp wolny od choroby mierzono od daty randomizacji, z odstępem czasu wolnym od choroby wynoszącym 0 przypisanym pacjentom, którzy nigdy nie byli pozbawieni choroby. Wszyscy randomizowani pacjenci zostali włączeni do analizy. Analiza wzorców nawrotu była oparta na pacjentach, którzy zostali pozbawieni choroby, w tym także ci, którzy byli wolni od choroby po usunięciu laryngektomii, która została wykonana z powodu braku odpowiedzi na chemioterapię indukcyjną. Test chi-kwadrat i test t-Studenta wykorzystano do dodatkowej analizy zmiennych kategorycznych i ciągłych. Wszystkie wartości P odpowiadają testowi dwustronnemu dla istotności.
Populacja pacjentów
W badaniu wzięło udział 332 kwalifikujących się pacjentów i przydzielono ich w równej liczbie do chemioterapii indukcyjnej i radioterapii (grupa chemioterapeutyczna) lub chirurgii i radioterapii (grupa chirurgiczna). Mediana czasu obserwacji wszystkich pacjentów wynosiła 33 miesiące (zakres od 11 do 62). Tylko siedmiu pacjentów (2 procent) straciło czas obserwacji po randomizacji, w czasie od 10 do 33 miesięcy. Dane dotyczące tych pacjentów zostały ocenzurowane na podstawie analizy przeżycia w czasie ostatniej obserwacji.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów według leczenia. Nie było znaczących różnic między grupami leczonymi pod względem wieku, płci lub znanych czynników prognostycznych, w tym stanu sprawności, klasy T, klasy N, stadium nowotworu, miejsca guza, stopnia nowotworu, zajęcia chrząstki lub wiązania struny głosowej (tabela 1). Większość pacjentów miała nowotwory nadgłośniowe i guzy III stopnia. Osiemdziesiąt procent było białych. Dziewięćdziesiąt dziewięć procent używało tytoniu, a 85 procent spożywało alkohol. Mediana wieku wynosiła 62 lata (zakres od 24 do 79). W sumie 321 pacjentów stanowili mężczyźni, a 11 kobiet.
Toksyczność
Ośmiu pacjentów (2 procent) zmarło podczas leczenia (pięciu w grupie chemioterapeutycznej i trzech w grupie chirurgicznej)
[przypisy: obrażenia po wypadku samochodowym, przychodnia paprocany kontakt, bisocard cena ]