Azytromycyna w dawce pojedynczej w porównaniu z penicyliną G Benzatyna do leczenia wczesnej kiły ad 7

Wydaje się, że przy wysokiej 2-g dawce azytromycyny częstotliwość działań niepożądanych nie była wyższa niż zgłaszana wcześniej w przypadku niższych dawek.10 Wcześniejsze badania oceniające odpowiedź pacjentów z wczesną kiłą na jedną dawkę 2,4-MU penicyliny G-benzatyny budziły wątpliwości co do skuteczności tego schematu u pacjentów zakażonych HIV.11 Nasze wyniki nie potwierdzają tych obserwacji. Chociaż było zbyt mało uczestników z kiłą pierwotną, abyśmy mogli wykryć niewielkie różnice w skuteczności, wskaźnik wyleczeń wyniósł 100 procent w niewielkiej liczbie uczestników zakażonych wirusem HIV z pierwotną kiłą. Wskaźnik wyleczeń wśród wszystkich nosicieli wirusa HIV z utajoną kiłą wynosił 92,1 procent, nieco mniej niż 98,6 procent odpowiedzi wśród uczestników bez zakażenia HIV, ale ta różnica nie była statystycznie istotna. Wiadomo, że T. pallidum często atakuje ośrodkowy układ nerwowy we wczesnej kiły i że może utrzymywać się tam przez wiele miesięcy po leczeniu, nie powodując wczesnych oznak lub objawów kiły układu nerwowego, nawet jeśli niezłomkowe miana testu wskazują na wystąpienie serologicznego leku, 11 i obawa, że pacjenci zakażeni HIV mogą być bardziej narażeni na kaszel neurologiczny. Ponieważ nie uzyskaliśmy płynu mózgowo-rdzeniowego do badań diagnostycznych, nie możemy definitywnie wykluczyć takiej możliwości.
Ponieważ trudno było uzyskać wiarygodne dane medyczne, określiliśmy wczesną kiłę utajoną wyłącznie na podstawie miana RPR co najmniej 1: 8 w przypadku braku zmian kiłowych potwierdzonych jako pozytywne dla T. pallidum metodą PCR. Chociaż zakłada się, że miana RPR spadają w trakcie utajonej infekcji, zastosowanie tej definicji wprowadzi pewien stopień (nietolerancji) błędnej klasyfikacji, z włączeniem niektórych uczestników z późnymi przypadkami utajonymi. Nasze wyniki mają zatem zastosowanie do mieszanej populacji osób z wczesnymi i ukrytymi przypadkami, co sprawia, że są one bardzo istotne dla strategii zwalczania kiły w krajach rozwijających się, w których na przykład czas trwania zakażenia jest zwykle nieznany u kobiet poddawanych badaniom przesiewowym na kiłę w okresie przedporodowym. opieka.
Głównym problemem wpływającym na badania nad kiłą jest brak precyzji definicji leczenia serologicznego. Taka niedokładność mogła nas doprowadzić do przeszacowania lub do niedoszacowania rzeczywistych wskaźników wyleczenia. Ponieważ technicy laboratoryjni nie byli świadomi zadań terapeutycznych uczestników, nie powinno to jednak wpływać na porównanie współczynników wyleczeń w obu grupach.
Ostatecznie nie mogliśmy zidentyfikować późnych nawrotów po leczeniu serologicznym, ponieważ w zasadzie nie gromadziliśmy informacji na temat historii klinicznej i serologicznej uczestników po ich wyleczeniu. Wyjątek stanowiły kobiety pracujące w barze, które obserwowano w ramach innych działań badawczych. Przyjmuje się, że nawrót jest wysoce nieprawdopodobny, jeśli zadowalający spadek miana testowego nie występuje w przypadku braku objawów i oznak choroby i utrzymuje się przez 12 miesięcy.13 Ponieważ uczestnicy nie byli obserwowani po ich wyleczeniu, jednak niektórzy mogli mieć niezarejestrowany nawrót po leczeniu serologicznym. U 8 z 65 pracowników prętów uczestniczących w badaniu, wzrost miana RPR co najmniej dwóch rozcieńczeń wykryto po uznaniu ich za serologicznie wyleczonych.
[przypisy: stomatolog białystok cennik, rehabilitacja domowa kraków, koszt badania fsh ]
[przypisy: stomatolog białystok cennik, choroba raynauda leczenie, co to są choroby genetyczne ]